16 Mac 2011

AYAM BAIK

         Apa yg diistilahkan dengan "ayam baik" ... pantang dengar ada ayam baik di reban tak kira utara ,selatan , timur mahupun barat saya dengan seorang kawan pasti mahu melihatnya .. kalau dalam baget mesti 'ambik' .. tak ibu .. ambik bapak .. tak dapat bapak , dapat anak pun jadilah.Biasanya pemilik reban pasti mengatakan ayam di rebannya adalah yang hebat ... tapi ada sebahagian apabila dibawak balik memang "ayam baik" .. cukup baik .. apabila diadu asyik ayam lain 'buat' dia ... si ayam baik ni tak buat gu dia .. sebab dia ayam baikkk... jadi kena cari ayam yang jahat pulak gamaknye ..
       
        

9 ulasan:

  1. haha memag ayam 2 baik... baik hati

    BalasPadam
  2. kwn pon ada ayam baik hati kat reban sampai sekarang tak lawan gu lagi..hehehe........

    BalasPadam
  3. www.ayambaikkelate.com masih dlm pembinaan

    BalasPadam
  4. tajireban, boleh tanya taiping kat mana...cangkat jering,kamunting,batu kurau,atau pekan taiping ka?

    BalasPadam
  5. tajireban, mcmana nak call awak. jk sudi tlg beri no fon awak.

    BalasPadam
  6. pantai remis..dah dekat bon besaq la....sungai kerang...betoi ka? pantai remis kampung apa? sebab saya selalu jgak lalu ikut pantai remis bila saya dari lumut nak ke utara...

    BalasPadam
  7. surat-patah memang hebat .. betoi sg kerang ade bon .. saya pun di kg sg kerang ..

    BalasPadam
  8. bon ni...saya pernah pi...hehe. ayam yang main kat sana banyak yang baik2...ni raya boleh la pi tengok ayam kat reban...boleh bagi fon no x? nak tambah kenalan...hehe

    BalasPadam